Cinsel Terapi

Cinsel Terapinin Tedavi Ettiği Cinsel İşlev Bozuklukları Nelerdir?

• Cinsel isteksizlik
  • Cinsel ilişki korkusunu yenme
  • Erken boşalma
  • Geç boşalma
  • Vajinismus (kadınlarda cinsel ilişkiye girememe)
  • Ağrılı cinsel ilişki
  • Sertleşme bozukluğu
  • Orgazma ulaşmada zorluk
  • Cinsel şiddet
  • Gebelik ve cinsel yaşam
  • Lohusalık (doğum sonrası dönem) ve cinsel yaşam

Cinsel Terapi Nedir?
Cinsel yaşamın yolunda gitmediği hallerde biyolojik kökenli olmayan psikolojik sorunların terapisidir.

Cinsel İşlev Bozukluklarının Nedenleri Nelerdir?
Cinsel işlev bozuklukları biyolojik ya da psikolojik olabilir. Psikolojik nedenler arasında sıklıkla yanlış algılar, daha önce yaşanmış travmalar, aşırı gelişmiş kaygı bozuklukları olabilmektedir.

Cinsel Yaşamda Yanlış İnanışlar (mitler) Ne Demektir?
Cinsel yaşam doğal koşullarında gelişmediğinde yanlış aktarımlarla bozuk inanışlar gelişebilmektedir. Örneğin; Erkekler her zaman cinsel olarak çok aktif ve istekli olmalıdırlar. Bu gerçek değildir. Erkeklerin de kadınlar gibi cinsel istek duymadıkları zamanlar olabilir. Ama bu yanlış inanış, hem kadınlarda erkeklere karşı “beni artık beğenmiyor mu” diye yanlış bir algı yaratmakta, hem de erkeklerin üzerinde “ben yeterince güçlü bir erkek değil miyim acaba?” diye yanlış bir sorgulamaya neden olmaktadır.

Mutlu ve Doyumlu Cinsel Yaşamın Unsurları Nelerdir?
Karşılıklı olarak istekli, haz dolu, eğlenceli, mutlu bir cinsel yaşamın en önemli unsurlarından biri karşılıklı arzunun sürmesi için gereken kişiler arası mesafedir. Çekicilik bir kez var diye sürekli olacak diye bir şey yoktur. Çekici olmaya devam etmek için kişisel alanların gelişim halinde olmaya devam etmesi önemlidir.

Cinsel İşlev Bozukluklarının Tedavisi İçin Gereken Süre Ne Kadardır?
Kişiye ve konulan tanıya bağlı olarak değişmekle beraber, örneğin vajinismus ya da erken boşalma gibi fonksiyonlar birkaç seansta iyileşebilmekteler.

Tedavide İlaç Kullanılır mı?
Gerekli durumlarda ilaç desteği de kullanılır.

Görüşmelere Tek Başıma mı Geleceğim?
Görüşmelere tek ya da eşli gelinebilir. İlk görüşme sonrasında tek mi yoksa eş ile beraber mi devam edileceği yeniden belirlenebilir.