• Çocuğunuz için günlük bir plan yapın, yapacağı işlerin saatlerinin her gün belirli ve aynı olmasını sağlayın. Bu çocukların düzene, sınırlara, yönlendirilmeye ihtiyaçları vardır.Yapacağı işi sürekli ertelememesi için, program yapmasına yardım edin.Yapılması gereken işleri küçük parçalara bölün. Böylece çocuğun her parçayı yapabileceği kadar küçültülmüş görmesi sağlanır ve daha işe başlamadan hissettiği iş hafifletilir.
  • Kontrol altına alıcı ve yatıştırıcı sınırlar koyun. Sınırları koyarken bunların sürekli, tutarlı, tahmin edilebilir ve basit olmasına dikkat edin.
  • Cezayı mümkün olduğunca az kullanın. Zayıf olduğu yanların yerine başarılı olduğu alanların üzerinde durun. Pekiştirici cümleler veya davranışlarla bunların devamlılığını sağlayın. Çocuğunuzu güzel sözlerle kucaklayarak ödüllendirmeniz, olumlu davranışlarına küçük armağanlar vermeniz çok önemlidir.
  • Daha şakacı olun ve daha arkadaşça davranın. Onunla beraber eğlenin. Arada sırada hatalar yapın, böylece tek hata yapanın  kendileri olmadığını görebilsinler.
  • Çocuğunuz çok fazla heyecanlı ve hareketli olduğu zamanlarda başka bir aktiviteyle dikkatini dağıtmaya çalışın.Harekete ihtiyacı olduğu için, ona amaçlı bir şekilde hareket edebilme imkanı tanıyın.
  • Kendisini kötü hissettiğinde, huzursuzlandığında tek başına olabileceği bir yer önerin. Burada kendisini dinleyebileceğini ve sakinleşebileceğini anlatın.
  • Çocuğunuzla her gece ödevini yapacağına veya belirlenmiş görevleri yapacağına dair bir anlaşma yapın ve bu anlaşmayı onun görebileceği bir yere asın. Eğer çocuğunuz anlaşmaya uymazsa siz de söz vermiş olduğunuz ayrıcalığı iptal edin. (Limit-seçenekler gibi)
  • Fiziksel egzersiz yaptırılmalıdır. Enerjisini harcayabileceği ortamlar yaratmalısınız. Enerji deşarjı için; açık havada yürüyüş, koşma, atlama, zıplama, eski gazeteleri top yapıp atma, gazete kağıtlarını yırtıp, avucunda sıkıp, üzerinde tepinmek, topu duvara atmak, bisiklet kullanmak, hamur, çamur ve su oyunları yapılabilecek faaliyetlerdir.
  • Onunla oyun oynayın ve bırakın oyunu çocuğunuz yönetsin.
  • Çocuğunuzun konuşması bitene kadar kesmeden onu dinleyin.
Görsel dikkati geliştirmek için bazı aktiviteler:
 
  • Eksiği, Benzeri bulma,benzerleri çizgi ile birleştirme, Farklıyı bulma, Yanlışı bulma, Sıradakini bulma,
  • Eşleştirme
  • Saklı şekilleri bütünde bulma
  • Resimlere göre hikaye oluşturma
  • Hikayeyi oluşturan karışık resimleri sıralama
  • Odanın içinden bir cisim seçme ve sorularla cismi bulmaya çalışma
  • Resimle ilgili soruları cevaplama, "Ne oldu, ne düşünüyor, ne hissediyor? vb." soruları cevaplama
  • Resme bakıp kapatma, neler hatırladığına hemen bakma ve aradan bir süre geçtikten sonra bakma
  • Resme baktırdıktan sonra kapatma, "bu gösterdiklerimin hangileri resimde vardı?" sorusuna cevap arama
  • Hiç bakmadan arkasındakileri söyleme
  • Bir kaç gün önce gidilen yerle, yapılan işle ilgili ayrıntıları hatırlama
  • Oda içerisinden saklanan, yeri değiştirilen eşyayı bulma
  • Modele göre inşa yapabilme,
  • Parça bütün ilişkisini bulma, parçalanmış şekiller parçalanmadan önce nasıldı
  • Lego, maket, kinex, puzzle, memory oyunlarını oynama
 
İşitsel Dikkati geliştirmek için bazı aktiviteler: 
 
  • Kısa hikayeler okuduktan sonra, hikaye ile ilgili küçük sorular sorabilirsiniz, "Hikayenin kahramanları kimlerdi?", "Hikayenin sonu başka nasıl bitebilirdi?" gibi.
  • Hikayede geçen kahramanların isimlerini söylemesini istedikten sonra, bu kahramanları kullanarak yeni bir hikaye anlatmasını isteyebilirsiniz.
  • Hikayeyi okumadan önce bir kelime belirleyebilir, hikaye okunduktan sonra belirlenen kelimenin hikaye içinde kaç kere geçtiğini sorabilir ya da o kelime her geçtiğinde elini çırpmasını isteyebilirsiniz.
  • Hikayeyi siz okuduktan sonra onun, resimlerine bakarak dinlediği hikayeyi yeniden anlatmasını isteyebilirsiniz.
  • Hikayedeki bir kahramanı seçmesini isteyebilir, "Onun yerinde sen olsaydın ne yapardın?" "Hikayenin bir yerinde durup ona yardımcı olabilseydin sen ne önerirdin?" gibi sorular sorabilirsiniz.
  • Sadece resim gösterilip resim hakkında konuşmasını isteyebilir, sonra hikayeyi okuyup ve aradaki farklılıkları tartışabilirsiniz.
  • Arka arkaya sözel talimatlar verip, önce tekrar etmesini, sonra söylenenleri sırası ile yapmasını isteyebilirsiniz. (Zıpla, dön, kapıyı aç vb.)
  • Anlamlı anlamsız, kısadan uzuna, alçak sesten yüksek sese doğru kelime, cümle veya sayılar söyleyip, tekrar etmesini isteyebilirsiniz. Arkası döndürülerek aynı faaliyeti tekrarlatabilirsiniz.
  • Söylenen kelime, cümle veya sayılardan aklında kalanları yazmasını isteyebilirsiniz.
  • Ailece kulaktan kulağa oynayabilir, kaybedene önceden kararlaştırılmış komik bir ceza verebilirsiniz.
  • Birbiriyle ilişkili iki kelimeyi ard arda söyleyip, daha sonra bir tanesi verilip diğerini hatırlamasını isteyerek, çağrışım yapmasını sağlayabilirsiniz. (yatak-yastık vb.)
  • Televizyon izlerken duyduklarını tekrar etmesini isteyebilirsiniz. "Benim işim var iyi dinle bana anlatırsın." gibi bir talimat  verebilirsiniz.
  • Gün içinde yaşadıkları hakkında konuşması için uygun ortamlar sağlayabilirsiniz. Bu paylaşım yaşanırken çocuğun tek konuya odaklanarak konuşmasına, dikkat edilmelidir, çocuğa yöneltilecek sorular kesin ve net olmalıdır ("Bugün x arkadaşın geldi mi?" gibi). Siz de gün içinde yaşadıklarınızı çocuğunuzla paylaşmayı deneyebilirsiniz.
  • Sesleri ayrımlaştırabilmesi için sessiz kalıp, bazı sesleri dinlemesi sağlanabilir ve duyduğu sesi tanımlamasını isteyebilirsiniz.
  • Gözleri kapalıyken çıkan sesten nesneyi bulmasını isteyebilirsiniz. Çeşitli sesler çıkarılır ve çocuğun gözleri kapalı iken bu sesleri tanıması istenir (kalem açılması, kağıt hışırtısı, tahtaya yazı yazma gibi).
  • Masaya kalemle, avuç içiyle, parmak ucuyla, ayakla çeşitli ritimlerde vurmasını, tekrarlamasını, toplamasını isteyebilirsiniz.
  • Tempo ile çalışarak, müziğin temposu artıyorsa hareketlerini hızlandırmasını, azalıyorsa hareketlerini yavaşlatmasını isteyebilirsiniz.
  • Sizin söylediğiniz bir kelimeyi, tekrar ettirebilir, yeni kelime ekleyebilir, ve şaşırana komik bir hareket yaptırabilirsiniz.
  • Akıldan bir şey tutup, anlatıp, onun ne olduğunu bulmaya çalıştırabilirsiniz.
  • Okunan bir hikaye ile ilgili ayrıntıları aradan uzun bir süre geçtikten sonra hatırlamasını ve anlatmasını isteyebilirsiniz.
  • Söylediğiniz kelime, harf, sayı dizisini tam tersi sırada tekrar ettirebilirsiniz.